tisdag 24 april 2012

Eat it

Jag funderar på att dela med mig av vad jag äter framöver. Förstår att det blir sjukt tråkigt för er att läsa men det är mer för att jag ska få koll på läget. Förhoppningsvis sporrar det mig att låta bli dom värsta grejerna eller åtminstone tänka till två gånger om det är värt det då jag kanske redovisar det för er. För jag vill veta hur pass illa är det med mina matvanor. Vad kan jag ändra på isåfall? (Jag skulle gissa på en hel del.) Har ni bra tips och förslag så kom gärna med dom. Vill bara påpeka också att jag kommer äta av allt, om än i balanserade mängder och kanske inte godis varje dag. Sen får vi se om jag orkar hålla det här uppe eller om det bara var stundens invigelse. Jag testar helt enkelt. Och märker jag att det jag får en konstig hang up kring maten så lägger jag ner det direkt. Orka ätstöra. Deal? Ok, så här såg i alla fall gårdagen ut:


Frukost: fibergröt med laktorsfri mjölk, kanel och råsocker, sans hallon. Två skivor Nystartsbröd blåbär med smör. (Klarar mig inte på en "lätt" frukost.)
Lunch: hemlagad spaghetti med köttfärssås.
Mellis: Yoggi yalla drickyogurth. En näve nötter
Middag: Keso, lite grillad kyckling, en s.k. fitnessbaguette. Smakade lite smoothie.


Nu hinner jag inte underhålla er mer, måste göra mig i ordning till jobbet.
Ha en bra tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar