fredag 4 maj 2012

Rest in peace Adam



Jag tänkte göra ett inlägg om vilken trevlig dag jag har haft med kusinerna, om dansmaraton-passet som varade i nästan två timmar och som pajade mitt knä. Istället nåddes jag av nyheten om Beastie Boys-medlemmens MCAs död. Adam Yauch blev bara 47 år efter att ha förlorat kampen mot muncancer. Jag sitter på riktigt och gråter. Det kan tyckas överdrivet men Beastie Boys var mina hjältar när jag var yngre. De gjorde hiphopen tillgänglig för den stora massan, på ett bra sätt. Så vansinnigt coola och jag älskar deras musik än idag. För att inte tala om deras musikvideos, herregud! Han var tillsammans med Adrock och Mike D pionjärer, i klass med Michael Jackson. Fucking legends. Att han gick bort så ung gör det hela så mycket värre. Gud kanske vill ta dom bästa när dom är unga, men vad lämnas vi kvar med?


Vila i frid MCA. Du kommer vara saknad men aldrig glömd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar