torsdag 17 maj 2012

Lite lånade skönhetstips

Mycket går att säga om Quetzala, men en sak är säker: tjejen är grym på att ge dom bästa husmorsknepen. Budgetskönhetstips för en ansträngd plånbok välkomnas alltid. Jag har ju tidigare nämnt aspirinmasken som är min räddare i nöden när huden känns trist och igår innan läggdags kom jag på att hon tipsat om att dutta på Apotekets hydrokortison 1% på ev finnar, så det gjorde jag och jag skojar inte när jag säger att de imorse var helt uttorkade. Så sinnessjukt! Men kleta bara på ett tunt lager då kortison har en förtunnande effekt på huden och för guds skull, var försiktiga runt ögonpartiet. Sedan tidigare brukar jag även addera lite bakpulver i ansiktstvätten när jag vill ha en snabbskrubb. Hur billigt och bra som helst.


Annat bra skit från Apoteket är ricinolja. Klegga in en massa i hårbotten, ut i längderna och sedan låta det sitta ett tag för att sedan tvätta ur som vanligt. Jag brukar låta det sitta i allt ifrån en halvtimme och uppåt, beroende på hur mycket tid jag har. Håret växer verkligen löjligt snabbt med det. Jag har börjat göra ricinoljebehandlingen igen eftersom jag har tappat så vansinnigt mycket hår tack vare alla mediciner. Sen ska ni väl vara försiktiga med det med, men jag utgår ju från att ni gör saker på egen risk. Googla om det och så får ni väl väga fördelar och nackdelar. Jag skriver bara utifrån mina erfarenheter och jag har inte haft några som helst problem med ovan nämnda metoder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar