fredag 18 maj 2012

Oh I lie when I say I won't go down

Jag går igenom en galet jobbig fas av tröttma. Jag kom hem helt väck från jobbet igår, la mig och kom efter mycket möda upp först klockan nio i morse. Och jag är fortfarande så trött att jag mår illa! Jag orkar inte med den här kroppen just nu. Jag önskar mig inget hellre än att få vara frisk och pigg så man kan få vara "normal" igen och orka leva. Framför allt när sommaren börjar närma sig, då vill man inte känna sig som en sjuk pensionär. Men det är väl bara att kämpa på. Det återstår ju inget annat. När jag träffade läkaren i fredags föreslog hon halvtidssjukskrivning men det vill jag verkligen inte. Jag vet ju att jag ändå inte kommer utnyttja den där extra lediga tiden på något bra sätt, så som promenader o.d som hon föreslog. Förlora en massa pengar bara för att sova lite extra? Nej tack. Sen vet jag ju att jag delvis fäller lite krokben för mig själv emellanåt. Jag har exempelvis inte tränat på två veckor och det är inte bra för jag vet ju att träning gör mig piggare. Men samtidigt har jag varit helt slut efter jobbet på sistone, med tillfällig värk i kroppen och nu när knäet är halvt fuckat så har det inte varit roligt att gå och träna längre. Dessutom har jag lagt fokus på fel ställe med träningen, nämligen att förändra det yttre istället för det inre välbefinnandet och det är en kamp dömt att misslyckas. Jaja, nog med ursäkter nu. Jag tror jag måste börja från ruta ett igen, dvs lite lättare träning kanske två ggr i veckan och sedan addera promenader. Fy fan vad tråkigt. Men iallafall, jag blir ju lite ledsen emellanåt och trött på att hela tiden behöva kriga mot min egen kropp, så som tröst klickade jag hem dom här igår. 



Amen hörni, det var ju inte meningen att det skulle bli värsta gnällinlägget igen. Jag kan helt ärligt säga att jag är rätt pepp ändå. Jag har tusen tankar och idéer som jag skulle vilja genomföra, bara jag fick orken till det nån gång. Men men, det ska väl bli bättre på sikt antar jag. I morgon är jag ledig och då ser planen ut som följande: sova, städa, träna Zumba, skriva ett personligt brev till min ansökan som måste iväg senast söndag och om orken finns (haha!) så skulle jag gärna vilja knata förbi Konstfacks vårutställning. Känner att det är dags att fylla på det kulturella kapitalet lite. Men bara jag får igenom åtminstone två av sakerna så är jag nöjd. 
Hur ser era helgplaner ut?


Update:
Bra där Leslie att du helt blandande ihop datumen för sista ansökningsdagen så att det är alldeles för sent nu. Riktigt bra där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar