tisdag 20 november 2012

Vi som krossas, krossar och går på


Den här låten har länge varit speciell för mig. Texten är något som alla kan relatera till, som något av en bön. Jag älskar ju Olles original, sen kom Jocke Berg och gjorde en egen variant på den så jag dog tusen gånger om. Och nu Miss Lis tolkning under Så mycket bättre. Älskar hennes röst, så perfekt till den. Det är den jag har lyssnat på under hela dagen. Because of reasons liksom. 

Idag var jag hos husläkaren och kollade upp min förkylning som aldrig tycks bli bättre och som dessutom har satt sig luftrören. Men det var ingen fara på taket. Hon trodde att det bara rörde sig om otur; att jag åkt på två infektioner tätt efter varandra. På måndag ska hon ringa mig för att kolla läget. Är det inte bättre kanske jag får gå tillbaka till mottagningen för att ta lite blodprover och göra en lungröntgen. Hon tyckte iaf att det var bra att jag kollar upp det, då jag har SLE måste jag vara extra försiktig. Så nu önskar jag bara att få bli frisk asap, så jag kan få ha riktigt roligt på mammas 50-års partaj i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar