torsdag 1 november 2012

How could you dance if no one was watching

Är hemma för andra dagen i rad med förkylning och feber. Har haft en hosta som har blivit bättre, men det rinner konstant om näsan, kroppen gör ont, huvudet värker och febern ligger där i bakgrunden, om än något dämpad av alvedon. Har varit småsnuvig och haft rethosta under hela förra veckan, men på planet hem var AC:n på max och jag frös under hela resan. I tisdags kväll fick jag dessutom för mig att dansa afro och jag tror att det utlöste febern.
Hatar att vara sjuk, för att förutom det uppenbara att det inte är kul att må dåligt, så går man bara runt hemma och är sysslolös och känner sig allmänt värdelös. Jag kan bara vila en liten stund, sen måste jag hålla mig sysselsatt innan jag blir galen. Jag måste få känna mig nyttig. Rastlös much? Är lätt avundsjuk på de som kan vara sjuka och tillåta sig bara vara och glo på film. Jag sover mest och hatar att tiden bara rinner iväg utan något syfte. Samtidigt så orkar jag inte göra något. Jag hade tvättid  imorse men jag visste att jag inte skulle orka bära ner all den tvätt som samlats under tre veckors tid till tvättstugan. Så nu sitter jag här smådeppad och med ett berg av skitiga kläder.

Blabla, nog om mitt menlösa deppinlägg. 
Se till att hålla er friska!
Och njut av den här så länge. Det gör iaf jag.

1 kommentar:

  1. Jag är också sjuk, men så sjukt mkt på jobbet så jag hagr ändå varit tvungen att pallra mig hit och sen gått hem efter halva dagen och jobbar resten hemifrån. YAY. Så i helgen blir det tokvila och bli frisk. Är också tok snorig med huvudvärk, ont i kroppen och feber. Im running because of Mr. Alvedon!

    Krya på dig vännen!

    SvaraRadera