söndag 25 november 2012

Snart har helgen v. 48 tagit slut

Vad är det för superförkylning jag har åkt på egentligen? Det har snart gått exakt en månad sen jag kom hem från Thailand och jag har varit förkyld sen dess. I natt kunde jag knappt sova något pga nästäppa. Så nu sitter jag här i soffan med mjukiskläderna på, pläden upp till öronen, en kopp te, nästäppa och blöthosta. Får nog gå förbi vårdcentralen i veckan igen och ta blodprover för det här är fan inte ok! Jag vill ju komma igång ordentligt med träningen igen och vara 100% på jobbet.

Men nog om det.
Min mamma fyllde 50 år i helgen och hade en stor balluns igår för alla nära och kära med maskeradtema. Det blev en hel del dans, mat, alkohol och skratt. (Även om jag tog det rätt lugnt med spriten.) Jag var utklädd till Musse Pigg och det blev rätt lyckat, även om jag rätt tidigt på kvällen fick rödvinsfläckar på kläderna för att folk stötte in i mig när jag höll i glaset. Dessutom vaknade jag med ett blåmärke på handleden. (Som alltid när jag dricker. Alkisvarning much?) Oh well. Riktigt trevligt var det och min mamma var supernöjd med sin kväll vilket var det viktigaste. Och så fin hon var! Bara jag ser hälften så bra ut när jag är 50 så är jag nöjd.

Här får ni några bilder från igår. Jag ska nog gå och knoppa om en stund, är helt förstörd av förkylningen och sömnbrist. Ha det gott honeys och se nu till att hålla er friska!










3 kommentarer: