onsdag 21 november 2012

Kreativitetstorka

Har haft sånt sug för att rita på sistone, så idag åkte block och bläckpenna fram (för det var den enda penna jag hittade) och nu i efterhand kan jag bara konstatera att jag blivit fruktansvärt ringrostig. Seriöst, hur gör man?
Det kliar i fingrarna att få skapa men det blir ju inte alls vad det nu var jag hade tänkt mig. Om jag ens tänkt mig något. Så jag funderar på om man ska beställa hem en instruktionsbok (eller flera egentligen) eller gå en kurs för jag vill verkligen hitta tillbaks till det som var en sån stor del av mig när jag var yngre. Jag vill skapa igen! Rita, skriva, whatever. Jag funderar på att skaffa ett litet skrivbord så jag får en ordentlig hörna för att ägna mig åt detta. Det är inte samma sak att sitta hukad vid köksbordet. Känner mig ärligt talat lite vilsen för jag var ju riktigt bra på att rita och idag tycker jag inte att jag är bra på något alls, iaf inte riktigt bra på nånting, så jag vill hitta tillbaks dit igen för att känna att jag faktiskt kan något. Just nu känner jag mig bara frustrerad och fantasilös. Jag kanske har blivit så tråkig att jag inte vet hur man fantiserar? Jag tror att det är det som är roten till det onda, att jag inte vet VAD jag ska rita/skriva för att jag har svårt för att ge mig hän. Måste ändra på detta omgående i såfall.

Illustration från Liselotte Watkins (min all time favis!) lånad härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar