måndag 1 oktober 2012

Ångest

Gjorde misstaget att väga mig idag. Första gången på månader. Skulle jag inte ha gjort. Fuck vad jag är tjock! Seriöst, jag har inte vägt så här mycket på år! Den totala ångesten. Ja jag veeeeet att jag får skylla mig själv men dammit, jag behövde det inte svart på vitt! (Och ändå är man så jävla dum nyfiken att man måste kolla.) Det fick mig att börja undra om jag kanske siktar mot fel mål. Istället för att bli fit kanske jag borde satsa på att väga 100 pannor istället? Jag är ju inte direkt långt ifrån det. Det målet blir ju knappast omöjligt att uppnå när man får sån här hjälp på vägen.


Min mamma tog med sig mitt barndomsgodis från sin resa. 100 kilo, here I come!

1 kommentar:

  1. Var inte så hård mot dig själv vännen! Det är faktiskt bara en siffra, allt handlar om hur du mår. Och om du nu inte trivs med vikten så har du tid att ändra på det, det som kan gå upp kan även gå ner. Det gäller bara att bestämma sig. Oroa dig inte, du kommer inte väga 100 pannor!! Knäppgök! Och du NJUT nu för fanken av ditt barndoms godis som du typ ALDRIG har möjlighet att äta av annars. Njut med hela hjärta, kropp och själ :) Och sen ska du åka till Thailand och jobba och njuta så mkt du hinner sen kommer du hem och kan ta det därifrån! :) Att hata sin kropp gör inte saken värre. Du är vacker, otroligt vacker. En dag kommer du se det själv :) PUSS å så ses vi på fredag vännen

    SvaraRadera