måndag 22 oktober 2012

Sista dagarna i Bangkok

Tänk att det bara är fem dagar tills jag åker hem. Det har gått så galet snabbt men samtidigt känns det som jag varit här i månader. Jag har blivit en sån där hemsk turist som tröttnat på den inhemska maten och som saknar maten därhemma. Jepp, Nina och Gaby, jag kan känna era dömande blickar ända hit. Kommer ni ihåg när vi åkte till Thailand tillsammans och förfasades över alla turister som käkade pizza, spaghetti och hamburgare när det fanns så mkt god thaimat överallt och vi svor på att aldrig bli såna själva? Well, jag har blivit en av dom. Till mitt försvar vill jag säga att det är en jäkla skillnad på att äta thaimaten på en av strandrestaurangerna på öarna och på foodcourten i centrumen. Jag längtar verkligen efter hemlagad mat, men mest av allt en stor fet sallad med massa avokado och citron. Citron!! Idag åt jag nästan upp min kollegas guacamoleröra själv för att det var en massa citron i den.
Så dom goda nyheterna är att jag fått min aptit tillbaka. Med råge vill jag lova. Kommer komma hem dubbelt så stor och med extra stor aptit och världens sämsta flås. Kommer ju dö på det första danceaerobicspasset som väntar på mig på måndag.

Jobbet då? Ja vad kan man säga. Det är verkligen så roligt att få vara en del av det här. Imorgon är jag ledig och på onsdag ska jag vara mentor åt en blivande avdelningschef. Ska bli roligt att få jobba lite närmare någon. Dom är ju så vansinnigt många! Helt omöjligt att hålla reda på vad de heter, vilka roller de har och vilka avdelningar de tillhör. Plus att det kommer in nya ansikten varje dag. Men man börjar känna igen några iaf. Rätt bra för någon som är så ansiktsblind som jag är. Det har inte blivit några partykvällar för man har verkligen varit helt slut efter jobbet. Dessutom jobbar vi i olika skift med olika ledighetsdagar och nu när gruppen splittrats så känns det inte lika angeläget. Vi kommer jobba varje dag fram tills vi åker så vi lär inte hinna med nåt den hör veckan heller.

Nej nu måste jag maila in mina arbetstider till jobbet därhemma. Hoppas jag får träffa några av er på söndagen när jag kommer hem. Puss på er mina älsklingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar