fredag 19 oktober 2012

Living the posh life

Framöver kanske det blir lite glesare med blogginläggen då vi har flyttat till ett hotell där internet är svindyrt. Jag har precis köpt internet för 1 h som kostar ca 70 kr så nu skriver jag så snabbt jag bara kan för att hinna med allt jag vill berätta. Vi bor på Novotel Planchit, som ligger två tunnelbanestationer från Siam Paragon där vår nya arbetslokal ligger. Med tåget tar det ca 2 min till jobbet. Riktigt nice. Det här är verkligen ett hotell i jämförelse med vårt förra boende som var mer som en lägenhet, med kokvrå och större säng och billigare internet. Jag saknar det lite, kändes mer som ett hem. Du kunde alltid springa på nån från jobbet medan här är man mer ensam i denna enorma byggnad. Dock saknar jag inte kackerlackorna som besökte en titt som tätt. Finns ingen risk att stöta på såna på det här tjusiga stället, den saken är säker. Jag bor 14:e våningen tillsammans med två andra, resten bor på 21:a och 22:a våningen. Allt är bra mkt dyrare här. Vi är ju så vana vid vår billiga mat i förorten så vi höll på att dö igår när vi fick betala drygt 100 svenska kronor för en lunch på en närliggande restaurang, haha. Ni skulle ha sett frukostbuffén imorse! Jag åt två omgångar pannkakor och våfflor med sirap och frukt imorse. Sånt har jag tydligen alltid aptit för. Tur det, för det är riktigt tråkigt att vara hungrig men inte känna någon matlust. Gymmet är också större här så jag får väl tvinga mig ner snart igen. Har än så länge bara tränat en gång sen jag kom till Bangkok och med den här frullebuffén kommer jag rullas ombord på planet.

Här finns det definitivt mer att göra om man säger så. Mer utmanande jobb. Det ska bli riktigt intressant faktiskt. Ska bli kul att se om ens insats gör någon skillnad. Har lite separationsångest efter de andra som blev kvar men det går väl över snart antar jag. Idag jobbar jag fram till 23, så nu ligger jag här och drar mig en en stund i sängen innan det är dags att bege sig. Det ska bli skönt att få vara ledig imorgon. Kanske blir det shopping då.

Jag hoppas att allt är bra med er därhemma. Uppdatera gärna era bloggar så jag kan hänga med i vad som händer i era liv. Jag vet att jag bara varit borta i knappt två veckor men för mig känns det snarare som två månader när jag tänker på er.

Pussar gånger tusen till er alla!

2 kommentarer:

  1. så sjukt med alla kontrast i alla länder och städer! Men kul ändå att ni får uppleva olika delar på denna resa :) Du är saknad här hemma och jag hoppas allt går bra där borta nu den sista veckan! Ge gärnet babe!

    SvaraRadera
  2. om du hinner blogga nåt litet blir vi här hemma glada iaf :)

    SvaraRadera