söndag 14 oktober 2012

Lediga söndag forts.

Här kommer en liten ledighets-update. Efter frukosten gick jag och la mig vid poolen med dom andra som var lediga och tog ett dopp emellanåt. Sen blev det lunch och efter det åkte nästan alla in till city för lite shopping. Vi åkte båt över som tog ca 35 min. Vi gled över bajsvatten som stänkte över en och man fick vara snabb som fan för att komma av och på båten. Men lätt värt för en femma, jag hade skydd i form av en medresenär bredvid. Vi drog till MBK men väl där blev jag sjukt yr och illamående. Det svartnade för ögonen flera gånger om och på MBK är det ju trångt som fan, fullt med folk och inga sittplatser så det var bara att sätta sig i taxin hem igen. Lyckligtvis så kräktes jag inte men det var inte långt ifrån. Jag sov lite och sen åt jag fruktsallad till middag för det var det enda som inte äcklade mig. Misstänker att jag är uttorkad från gårdagens jobbande, alkoholintag, dagens solande och allt svett som vi utsöndrade när vi knallade runt i city på jakt efter MBK. Blir att tvinga i sig resorb snart.
Efter middagen hade vi möte och vi fick veta att gruppen kommer splittras pga det behövs hjälp inne i city. Så från och med onsdag ska jag börja jobba i Siam Paragon. Förhoppningsvis har vi fått hotellrum som ligger nära det köpcentret tills dess, annars får vi pendla 45 min enkelriktat med taxi. Men aja, det är ju som det är. Känner redan separationsångest då jag verkligen gillar alla i det här gänget, men även vår arbetsplats, vår duktiga thaigäng och hotellet. Här är det lugnt och skönt och bara 10 min promenad till jobbet, medan det är rätt livat i stan och vi kommer förmodligen få ta tåget till köpcentret från hotellet. Iofs går det på bara 2 min, men ja ni fattar nog. Det känns som om man flyttar från sitt hem. Men samtidigt ska det bli en kul utmaning det här med. Vilken upplevelse liksom. Vi har fått fin feedback så jag är faktiskt taggad. Det är ju därför jag är här, för att vara med om just detta. Men jag förstår nu vad min kollega menade när hon sa innan jag åkte att man blir som en liten familj.

Nej nu ska jag borsta tänderna och lägga mig. Här är klockan strax efter tolv. Imorgon är vi lediga igen så då blir det mera poolhäng, för sen lär det inte bli mer av den varan på ett tag. Shoppandet sparar jag tills vi börjar jobba inne i city.

PS. Mina vänner med smartphones, se nu till att skaffa Whatsapp. Det här med Skype kan vi ju lägga ner direkt. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar