tisdag 2 oktober 2012

Bokmal

Jävla PMS-helvete. Man blir ju så dum och känslig va. 

Inte blir det bättre när händerna gör så ont att det är svårt att vara sitt vanliga glada jag, ögonen kämpar för att hålla sig öppna och hålla tårarna borta när alla tittar på en med sådan medömkan.

Palla gnället mer, nej låt oss prata om dagens glädjeämne istället: Mina böcker från Adlibris kom med posten idag. Perfekt inför den stundade resan. Förhoppningsvis får man nån timme vid poolen så man kan läsa lite. Jag ser verkligen fram emot att få försvinna i dessa.


Självklart har jag läst Jane Eyre tidigare, men jag bara måste få äga den för jag älskar den så vansinnigt mycket. Det är sån romantik jag går igång på. Kostymer, adelsmän, pigor och undertryckta känslor, aa yiiiissss, what's not to like? Förövrigt har jag insett att nästan alla mina favoritböcker är skrivna av kvinnor. Känns bra då jag ofta har en tendens att älska filmer som inte klarar Bechdeltestet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar