tisdag 23 oktober 2012

Jag älskar frukostbufféer = sant

Banana cakes, omeletter, kokt ägg, stekt ägg, flingor, yogurth, bagels, olika brödsorter, ostar, brié, wienerbröd, frukt, pannkakor, lönnsirap, honung, chokladsås, massa marmelad, våfflor, french toast, minimuffins, juicer, kaffe, te, mjölk, nudlar, bönor, bacon, korv, jordnötssmör. Jag har knappt smakat en bråkdel av all den frukost som vårt hotell erbjuder. Här nedan får ni en bild av vad min frukost brukar bestå av. Melon, ananas och papaya har jag ätit nästan varje dag sen jag kom hit. Kommer definitivt sakna det, även fast jag längtar hem till gröten och filmjölken. Fram tills det här hotellet har fibret lyst med sin frånvaro under frukostarna. Som den frukostälskare som jag är skulle jag lätt kunna sitta där och äta i timmar. Därför är frukostbufféer en riktig matfälla för mig. Imorse serverade dom dessutom chokladdoppade munkar. Då var jag tvungen att tvärvända från bordet. Jag har hittills inte ätit en enda munk och då finns ändå Krispy Kreme och Dunkin' Donuts i varje hörn. Älskar ju munkar. Och jävla Cinnabon ska vi inte ens prata om. Jag har medvetet låtit bli att äta sånt för annars skulle alla mina spärrar upphöra och jag skulle bli hänvisad till plusavdelningen när jag kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar