måndag 17 september 2012

Ketchupeffekten

Idag jag på min första intervju på sex år. Det kändes väldigt bra faktiskt, trots att jag var så nervös på vägen dit. Det får gå som det går helt enkelt men jag är iallafall nöjd med mig själv och det jag fick ut av mötet. Det är ändå lättare att våga vara sig själv helt och hållet när man inte känner att allt står på spel. (Vilket jag ofta gör, som den perfektionist som jag är.) Vi får se vad som händer där. Imorgon väntar intervju nr två och då är jag iallafall lite mer förberedd på vilken typ av frågor jag kan tänkas få. Även om jag var rätt bra förberedd innan.

Har jag nämnt förresten att jag ska åka till Thailand i början av oktober och jobba? Well, det ska jag iallafall. Kan fortfarande inte riktigt förstå det. Kommer nog börja sjunka in mer när jag ska packa resväskan. Och tänk, jag som har varit så deppad för att jag knappt upplevt någon sommar i år (har inte ens badat utomhus) och att jag inte rest något. Då kommer livet och ba: nää, åk till Thailand med jobbet i tre veckor bara. Herregud. Jag kanske överlever den här vintern trots allt.



2 kommentarer:

  1. Alltså jag ringde dig idag för fyrtiofemte gången för att jag satt och tänkte på hur kul det ska bli för dig att åka till värmen och vad glad jag är för din skull. Sen kom jag att tänka på att du faktisk ska åka iväg till Thailand, åka dit och vara på andra sidan världen i 3 veckor....I TRE VECKOR!!!!!!!!!!! Hur ska jag överleva?! Men jag är fortfarande superglad för din skull såklart :)

    SvaraRadera