måndag 18 juni 2012

Planerad träning v.25

Älskar att jag har kommit igång med träningspeppen igen! Inte en dag för tidigt. Jag skulle ha kört Bodypump igår efter jobbet men då det strulade sig att ta sig in till stan pga strömavbrott insåg jag att jag aldrig skulle hinna till passet i tid och fick därför avboka. Så den sammanlagda träningen för förra veckan blev tre tillfällen. Även om det kändes lite som att jag "fuskade" i onsdags för att jag inte tog ut mig fullt ut pga magont. Men jag gick på det ändå och försökte iaf och det är ju det som är huvudsaken. Men nu är det en ny vecka och nya tag som gäller. Försöker verkligen få det här att gå ihop nu för det är mycket jobb som väntar den här veckan och i och med att det är midsommar i helgen går fredagen och lördagen bort som träningstillfällen på Sats. Men så här ser planen ut:

Måndag: Bodypump OCH Danceaerobics. Blev ju ingen Bodypump igår så jag tar igen det idag sitället. Är sugen men inte ett dugg kaxig då baksidan av mina lår fortfarande ömmar från fredagens träning.
Onsdag: SH'BAM och eventuellt fria vikter efteråt. Det blev inte av förra onsdagen.
Lördag: Löpning eller promenad, beroende på hur mina knän känns den dagen. (Löpning. I know, right?)
Söndag: SH'BAM eller Bodybalance.

Är ni sugna på att joina mig så holla at your girl. Blir mer än glad över lite sällskap.

När jag ändå tar upp ämnet hälsa så är det två saker som stör mig. Det ena är att jag har sovit riktigt dåligt på sistone. Är så trött om kvällarna men har ändå svårt att sova. Snittar runt fem timmar per natt som bäst. I fredags sov jag tre timmar innan jag begav mig till Shape-passet. (Självklart var då vikarierande instruktören en riktigt snygg jävel och jag förbannade mig själv för att jag med mina monsterpåsar under ögonen ställt mig så långt fram i tron om att det var en den ordinarie instruktören.) Det är det ena. Det är andra är att jag är brutalt röksugen hela tiden. Var kom det ifrån liksom? Idag var jag farligt nära att köpa ett paket cigg men jag lät bli för jag vet hur det blir sen efter ett par bloss. Dessutom har jag ju äntligen fått upp ett flås och då vill jag ju inte sabba det genom att börja röka, bräcklig som jag är. Och eh, det är ju inte direkt bra för min SLE heller. Förmodligen finns det ett samband mellan dessa, nu måste jag bara komma på orsaken till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar