söndag 3 juni 2012

Matchy colours 8

Jag som egentligen inte ens gillar lila så värst...
Gummistövlar, Lidl
Plastpåse, systemet.
Igår, den 2 juni 2012, var det kallare än vad det var på julafton i fjol. Verkligen tacksamt när man skulle på utomhuskonsert. Efter att ha köat i evigheter på systemet för lite vin (halva Stockholm var väl där för att dränka sorgerna över den uteblivna sommaren och grillkvällarna) gick jag runt som en dåre på jakt efter en regnponcho. De var tydligen helt slut överallt! "Det är ju Stockholm maraton idag" var det bl.a. en expedit som sa. Men skam den som ger sig! Till slut fick jag tag på en, som bokstavligen hade legat och skräpat i en butikshörna. Sen bar det av till Gaby där vi preppade inför kvällen med vin och vind-och vattentåliga kläder. Sedan bar det av till Söderstadion och Deadmau5.



Så där stod man och dansade i ösregnet tillsammans med ett handfull andra i ett stort sett halvtomt Söderstadion. Ett tag var det som om himlen öppnat sig helt och spydde ut sina tårar. Men med rätt kläder (och inställning) kan man ju ha hur kul som helst! Tyvärr blev det inga bilder från den grymma ljusshowen pga regnet. Det kändes lite ovärt att få fuktskador på mobilen för. Sedan gick vi vidare till vårt favokhak och drack mojitos (jag fick konstant mynta mellan tänderna) och dansade tills stängning. I gummistövlar. Vilken toppenkväll!


Och eh, jag var tydligen inte helt nykter när jag kom hem igår...Men jag var åtminstone torr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar