söndag 8 juli 2012

What will I do without my dreams

Har varit vaken sen sex i morse. Har fått drygt 2 1/2 h sömn totalt. Har såna tvära kast i mitt sömnmönster. Antigen är jag som nu, sömnberövad, eller så är jag i ett överdrivet trött tillstånd. Tur att man har vant sig att leva med det antar jag. Men jag har ett par anledningar till att jag är fortfarande är vaken. Den ena är fortfarande febern som gör att det känns som allt klibbar mot huden och då kan man verkligen inte sova, även om den dock är betydligt bättre än igår. En annan anledning är min grannes eviga hostande som hörs ända in i sovrummet (jag föreställer mig dom blodklumparna med tanke på hur han låter) och den tredje är min brors högljudda snarkande efter att ha ramlat in sent efter en blött natt. I vanliga fall störs jag inte alls av snarkande men just nu är jag känslig för allt. Kanske inte dom bästa förutsättningarna för ljuv Törnrosa-sömn direkt.

Så istället för att ligga kvar och vrida runt i sängen blev det att jag surfade runt lite och hittade att Major Lazer ska spela på Popaganda. Eller ja, det har jag väl vetat ett tag men nu tänkte jag dela med mig det här till er som inte vet. Någon som är sugen på att följa med mig och skaka lite rumpa till den här låten framför scenen kanske?


Fast jag måste ju medge att dans kanske inte är min allra största prioritet just nu. Ett kungarike för lite sömn liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar