måndag 9 juli 2012

Girls

Idag är en sån där dag när allt bara känns tråkigt och menlöst. Ser mig själv i spegeln och vill bara byta ansikte med vem som helst. Tror det kan ha att göra med att jag suittit hemma fyra dagar i sträck. Det är riktigt illa. Hade tänkt att träna idag men istället har jag smällt i mig en massa glass, resterna av chipset jag hade hemma och ätit en massa annat konstant för att jag inte orkat. Allt är ju som sagt antingen svart eller vitt med mig. ("Om jag ändå inte ska träna så kan jag lika gärna sabba allt.") Idag är en sån dag helt enkelt. 

Just nu håller jag på och kollar in serien Girls. Jag är bara inne på andra avsnittet men tyvärr måste jag medge att jag ännu inte hoppar i soffan av förtjusning. Den är inte dålig direkt men jag tror jag kanske hade lite för höga förhoppningar. Men som sagt, jag har en del avsnitt kvar att beta av. Minst tre borde man se innan man kan bedöma en serie anser jag och eftersom de här bara är dryga halvtimmen lång så kan man lika gärna se hela första säsongen på tio avsnitt. Det är ju ändå inte som att jag har så mycket annat på gång just nu. True blood har ju liksom helt tappat konceptet. Men eftersom jag tydligen har svårt att göra slut med den (och gårdagens avsnittet blev spännande precis på slutet) så försöker jag hitta en bra rebound. Jag hade hoppats att Girls skulle vara den, men ja.. vi får se. Får inte döma den för hårt än. Ni kanske minns hur jag velade kring New Girl och idag kan jag säga att jag gillar den, även om den bara är bra i vart annat avsnitt.

Men nog om det. Det var ju Girls jag pratade om. Det som gör att jag kommer fortsätta kolla på den är karaktären Jessa. (Och Shosanna, min tvillingsjäl.)


När hon slängde ur sig "I wanna have children with many different men of different races" så kände jag att jag hittat en ny hjältinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar