söndag 26 augusti 2012

It's yours to find, it's all you've ever done

Hej lilla bloggen. Förlåt för att jag återigen ignorerat dig på sistone, men jag kan helt ärligt säga att jag inte har haft något att dela med mig av. Jag har verkligen varit i ett rejält semestermode under de här två veckorna som varit. 

Från bästa känna-igen-sig- bloggen därute.

Idag är faktiskt sista dagen på min semester. Passade nog regnar det ute. Matchar mitt söndagshumör alldeles utmärkt. Idag är en sån där dag när man bara vill gråta för typ allt. Men det beror inte på att jag ska jobba imorgon. Tvärtom, jag ser faktiskt fram emot det. Jag är helt enkelt inte gjord för att bara chilla, efter ett tag kryper det i skinnet på mig. Jag måste ha något att göra, ett syfte, annars mår jag dåligt. Hellre jobbar jag och har nästan för mycket att göra än att bara sitta här med mina tankar och låta tiden rinna iväg. För det är precis så det har varit de senaste dagarna, jag har inte gjort ett endaste dugg och jag har sån ångest över det. Över tiden som bara försvann. Jag kan skriva en hel novell om min söndagsångest och anledningarna till den (för tro mig, de är rätt många) men jag orkar/vill inte nu. Jag kan bara konstatera såhär: jag skulle förmodligen ha tränat mer under min semester om det inte vore för min mage som har gjort så vansinnigt ont fram till idag faktiskt. Men i och med att det snart är dags för nya friska tag på jobbet gäller även nya friska tag på gymmet. Och att faktiskt vara lite mer medveten om att vad jag stoppar i mig. Framöver är det slut på vardagsunnandet som i stort sett är varje dag för min del. 

Här har ni mina träningsplaner för v. 34:
Måndag: Bodypump och Danceaerobics (Nu jävlar i mig är det slut på semestern!)
Tisdag: Zumba
Torsdag: Bodybalance
Lördag: Bodycombat eller Zumba, beroende på vilket humör jag är på.

Kanske blir det något pass där på söndagen också, beroende på hur jag känner mig.
Nej om man skulle ta och leta upp en riktigt snyftig film snart så man kan få den här uppsamlade gråten i en som inte riktigt vill komma ut ur systemet. Förslag någon?

2 kommentarer:

  1. Lejonkungen! Jag har också värsta söndagshumöret, plus att jag tror jag har något dåligt värde på typ järn, blodbrist eller zink...Svartnat för ögonen och trött såååå trött hela dagen idag...och igår!

    SvaraRadera
  2. YEAY uppdatering! :) Söndagsångest är lätt att få, don't we all liksom? Kul att det känns bra med jobb iaf för dig. go go go go :) Hojta till om vi ska knopa ihop ett kostschema till dig vännen. Jag hjälper dig mer än gärna om du vill. En kick i en ny riktning helt enkelt! Puss på dig!

    SvaraRadera