torsdag 16 augusti 2012

Dags att tatuera sig?

Idag följde jag med när min kära Nina skulle göra sin första tatuering. Jag var bra mycket mer nervös över det hela än vad hon var; hon satt där kolugnt, som om hon skulle betala för ett paket mjölk eller något. Medan jag svettades som en gris. Men det gick hur snabbt som helst, hon gjorde en jättefin liten text och symbol för oändlig kärlek på sin handled, se bilden längst ner till höger.

Bild lånad från Nina
Det blev verkligen hur fint som helst! Själv har jag velat hur länge som helst över huruvida jag ska göra en eller inte, men nu blev jag bra sugen igen. Så löjligt snyggt. Vill också ha den på min handled isåfall, så jag alltid kan se den. Som ett permanent armband. Då skulle jag gärna vilja ha ett litet hjärta, bara konturer av den, för det är något jag alltid velat ha om jag nånsin gör en tatuering. För det är liksom gulligt och eh, jag. Jag kan tänka mig något i stil med den här.

Bild lånad härifrån

Precis så enkelt vill jag att hjärtat ska vara. Rätt läckert att ha den lite på sidan. Plus att man skulle kunna lägga till en liten text sen om man skulle vilja det. Påminner mig lite om Lily Coles sneda hjärta. Vet dock inte om jag vill att mitt hjärta ska vara lika "slarvig."

Bilden kommer härifrån.

Efter tatuerandet gick vi och träffade lite snygga tjejer över lite sushi. Bra avslut på en riktigt lugn dag. Imorgon bär det av ner till Växjö för att umgås lite med Jesse, Pelle och Zacke. Äntligen får jag åka dit och titta på deras nya hus.

1 kommentar: