lördag 11 augusti 2012

Bekräftelse hitåt tack

Idag var sista dagen på min Sats-challenge, dvs att träna två gånger i veckan under 12 veckors tid. Jag gjorde det! Utan att fuska. Förvisso körde jag bara två gånger förra veckan och det kanske bara blir två gånger den här veckan med då kroppen varit stel och ömtålig under ett par dagar. (DAMMIT!) Men annars har träningen legat på åtminstone tre gånger i veckan. Är så grymt nöjd! Har snart tränat regelbundet under ett års tid och för nån som hatade att röra på sig (gympalektioner var det värsta jag visste, tillsammans med hemkunskapen) och som alltid tyckte det var sååå pinsamt och jobbigt att befinna sig i ett gym så är detta stort. Jag har överkommit mina gamla demoner. Hell, jag uppskattar ju till och med Bodypump numera! Det trodde jag aldrig att jag skulle göra.


Så efter ha dansat mig igenom dagens Zumba-pass, om än något stel, fick jag hämta ut min belöning: En rosa iphone-hållare att fästa på armen. Är så löjligt glad över den. Dels för att jag faktiskt tänkt köpa en (kan ju vara bra att ha om jag nån dag ska börja köra på gymmet på egen hand, dvs att inte gå pass. Min nästa utmaning alltså.) men också för att den är så fint rosa. Ja, min mentala ålder är 13.


Glad i hågen slank jag förbi Konsum och köpta färdigkokta majs som fick bli min unnis-lunch tillsammans med tonfisksallad och fetaost. Vad gör man inte för att behålla det sista utav sommaren? Nu är jag så mätt att jag nästan spricker. 

Kanske tar jag mig en liten powernapp nu för gissa vem som äntligen har SEMESTER nu??? Så jävla välförtjänt, om man säger så.

1 kommentar: