torsdag 28 juli 2011

Ettan

Så kom den dagen då även jag föll för trycket och började blogga, helt enkelt för att jag ledsnat på alla bloggar därute. "Gör det själv då om du tror att du kan göra det så jävla mycket bättre".
So here it goes.
Sist på bollen, som alltid.

Nåväl.
Idag var jag och Marléne på ett crêperie i Vasastan.
Där åt vi bland annat detta:

Gott va? 
Min huvudrätt som innehöll lufttorkad skinka, chevre, valnötter, honung och äppelskivor. Till det delade vi på en karaff av husets cider och en efterrättscrêpe med vit och mörk chokladmousse och hallonsås. Rekommenderas varmt! Det var mysigt, gott och inte alltför dyrt. Kvällen var perfekt bortsett från att stackars Marléne fick ont i ryggen mot slutet och jag blev jagad en geting. Kan bero på min crêpe som innehöll honung. Har lovat mig själv att bli bättre på att utforska staden. Jag har bott här i så många år men har inte ens sett en tiondel (typ) av vad den har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar